LIIKUNTAVUOROJEN KUVAUKSET

OHJATUT RYHMÄLIIKUNTATUNNIT

SUMPA

Tämä tunti sisältää tanssillisia, aerobictyyppisiä liikkeitä, joissa on mausteita erilaisista tanssityyleistä. Askelsarjat ovat suunniteltu energiseen musiikkiin ja ne ovat helppoja, joten tunti sopii hyvin myös aloittelijoille!

KAHVAKUULA (toistaiseksi  pois ohjelmistosta)

Kahvakuula sopii erinomaisesti kaikentasoisille liikkujille. Kuulailu parantaa tasapainoa, lihaskestävyyttä, hapenottokykyä ja paljon muuta! Monipuolisessa lajissa koko keho on käytössä ja on helppo säätää tehoa eripainoisten kuulien avulla. Ota tunnille mukaan oma kuula, jos sellaisen omistat. Paikan päältä löytyy myös lainakuulia.

COMBAT-BALANCE

Tällä tunnilla hikoillaan erilaisilla potku- ja nyrkkeilyliikkeistä koostuvilla liikesarjoilla. Liikkeet ovat monipuolisia ja ne kuormittavat koko kehoa! Tule rohkeasti mukaan!

BODY BALANCE

Body Balance eli kehonhuoltotunti kestää keskimäärin 40-60minuuttia ja se sisältää 8 kappaletta tai settiä, joiden aikana käydään kaikki lihasryhmät läpi. Tunnilla venytellään, rentoudutaan ja käytetään erilaisia Tai Chi- tyyppisiä liikesarjoja. Tunnilla harjoitetaan liikkuvuuden lisäämistä ja keskittymistä sekä mielen ja kehon yhteistyötä

JOOGA (toistaiseksi pois ohjelmistosta)

Joogatunnilla tehdään kehoa ja mieltä tasapainottavia fyysisiä harjoituksia. Ne sopivat kaikenikäisille ja kuntoisille. Mitään ennakkotietoja tai -taitoja et tarvitse. Voit tulla mukaan missä kohdassa syksyä tahansa mutta harjoituksen etenemisen kannalta suosittelen aloittaa ensimmäisestä kerrasta. Ota mukaan oma alusta, joustavat vaatteet sekä viltti tai villasukat ja lämmin paita loppurentoutusta varten. Olet lämpimästi tervetullut sellaisena kuin olet.

HIIT- TRAINING

HIIT eli High Intensity Interval Training on nimensä mukaisesti kovatehoista interval harjoittelua. HIIT treeni kohottaa kuntoa ja polttaa rasvaa tehokkaasti. Treenit ovat yleensä lyhytkestoisia niiden tehokkuuden vuoksi. Tällä tunnilla treenataan erilaisia lihaskuntoliikkeitä. Jokainen voi suorittaa liikkeitä oman kunnon ja tunnon mukaan.

SALICIRCUIT

Ohjattua kiertoharjoittelua kuntosalilaitteita ja kehonpainoa käyttäen. Tavoitteena saada kevyt hiki pintaan ja harjaannutettua koko kropan lihaksistoa monipuolisesti. Sopii kaikille! Frami Fn kuntosali on pieni, joten ilmoitathan tulostasi aina edellisenä iltana klo 20 mennessä, joko SAMO SPORTSin facebooksivulle tai lähettämällä spostia elina.maki@seamk.fi. Turvallisuussyistä salisircuitin maksimi osallistujamäärä on 15 hlöä.

PALLOILUVUOROT

FUTSAL

Vapaa futsalvuoro. Vuorolla ei ole ohjaajaa, vaan osallistujat pelailevat omassa tahdissa. Palloja voi lainata SAMOn toimistolta. Vuoron käyttäjät huolehtivat pallot takaisin toimistolle. Muistattehan, että Urheilutalon palloiluvuorot päättyvät aina 5min ennen vuoron loppumisaikaa.

LENTOPALLO

Vapaa, matalan kynnyksen lentopallovuoro Koskenalan toimipisteellä. Vuorolla ei ole ohjaajaa, vaan osallistujat pelaavat/pallottelevat omaan tahtiin. Palloja voi lainata SAMOn toimistolta. Vuoron käyttäjät huolehtivat pallot takaisin toimistolle.

SÄHLY

Vapaa sählyvuoro liikuntakeskus Pulssilla. Vuorolla ei ole ohjaajaa. Sählymailoja ja palloja voi lainata SAMOn toimistolta. Huolehdithan lainaamasi välineet takaisin SAMOn toimistolle!

ALOITTELIJOIDEN SÄHLY

Matalan kynnyksen sählyvuoro vähän sählyä harrastaneille. Vuorolla aina joko SAMOn liikuntavastaava tai liikuntatutori ohjaajan/tuomarin roolissa, joka tuo mukanaan sählymailat, -pallot ja maalivahdin varusteet.

KORIPALLO

Koripallon vapaavuoro. Paikalla SAMOn liikuntavastaava tai liikuntatutori. Vuorolla mukana SAMOn liikuntavastaava tai liikuntatutori ohjaajan/tuomarin roolissa, joka tuo mukanaan pallot.

JÄÄKIEKKO

Vapaavuoro kaikille. Vuoro alkaa, kun sääolosuhteet sen sallivat!